سرعت بخشيدن به عمل استارت در ويندوزهاي XP:
نوشته شده توسط : محمد

عمل استارت در ويندوز XP ، سريعتر از سيستم عاملهايي است كه تا كنون با آنها كار كرده ايد. مدت زمان برگشت از حالت Standby هم با سرعت بيشتري انجام مي پذيرد. اما اينكه آيا مي شود باز هم سريعتر از اين عمل كرد، مطلبي است كه ما مي خواهيم به كمك يك ابزار كم حجم نرم افزاري از سايت توليدات ميكروسافت به شما نشان دهيم. نام اين نرم افزار كه براي بهينه كردن و سرعت بخشيدن به استارت در ويندوز XP طراحي شده، BootVis است كه به عنوان يك ابزار براي تجزيه و تحليل بالا آمدن سيستم (Boot)عمل مي كند. اين تسهيلات ارائه شده به صورت download رايگان، براي جستجوي خطا در سيستم و افزايش سرعت عمل بالا آمدن در نظر گرفته شده است. شما مي توانيد تمام امكانات استارت را در ويندوز XP تجزيه و تحليل و بهينه كنيد. پس از عمل بهينه سازي، بالا آمدن سيستم به طور معمول زودتر انجام مي شود.
پس از download كردن اين برنامه، آن را به دلخواه خود در يك پوشه ذخيره كنيد. سپس فايل BootVis.exe را ( با دو بار كليك روي آن ) اجرا كنيد.
پنجره برنامه اي مشابه Explorer ، باز مي شود كه سمت راست آن خالي است. حال اگر در سطر منوها روي “Trace” كليك كنيد، انتخابي شامل شش option را در مقابل خود خواهيد يافت.
ترتيب اجراي تك تك option هايي كه توسط BootVis جهت بهينه كردن بالا آمدن سيستم در اختيار قرار گذاشته شده، بسيار مهم است. پس از استارت مجدد، BootVis شروع به كار مي كند. تا زماني كه BootVis نتيجه تجزيه و تحليل خود را نشان نداده است، هيچ كاري انجام ندهيد. توجه داشته باشيد كه اين عمل چند دقيقه اي طول خواهد كشيد.

تنظيمات فايل هاي استارت – بهينه سازي option ها  :
• Next Boot
اين option ، كامپيوتر را پس از يك تاخير زماني، دوباره استارت مي كند و همزمان يك فايل Log مي نويسد كه شما در آن مي توانيد زمان جديد بالا آمدن ويندوز XP را به همراه خدمات و برنامه هايي كه به صورت همزمان اجرا مي شوند، مرور كنيد.
• Next Boot + Driver Delays
در اينجا مي توانيد متوجه شويد كه كدام تاخير به كدام درايور مربوط مي شود.
• Next Standby & Resume
با كمك اينOption ، امكان انتخاب فايل هاي Log براي فعال شدن از وضعيت Standby بعدي ايجاد مي شود.
• Next Hibernate & Resume
از اين طريق، مي توانيد زمان فعال شدن بعدي از حالت Standby را اندازه بگيريد.
• Optimize System
در صورت لزوم، از اين قسمت به عنوان آخرين option موجود در منوي Trace براساس تغيير و تنظيمات لازم يا مهم استفاده كنيد.
اين برنامه يك فايل Log ايجاد مي كند كه در پرونده اي كه شما از آنجا اين ابزار را استارت كرده ايد، ضبط و ذخيره مي شود. مي توانيد فايل هاي Log را باز كنيد و با كليك روي File و در پي آن روي open ، فايل مربوطه را انتخاب كنيد. نمايش مقدار اندازه گيري شده، در يك نمودار گرافيكي پديدار مي شود.
به اين ترتيب در نگاه اول مي توانيد تشخيص دهيد كه تاخيرها در كدام وضعيت استارت ويندوز XP قرار دارند. مشكل عمده، برنامه هايي هستند كه در Autostart قرار دارند. مانند Firewall يا Virusscanner ها. همچنين درايورهاي برنامه هايي كه بايد براي هر ويندوزي در دسترس باشند، مي توانند روند استارت را كند كنند. در چنين حالتهايي، آن را توسط اجراي دستور msconfig از طريق مسير Start>Run>msconfig آن از كار بيندازيد. پس از اينكه پيكر بندي استارت ويندوز خود را انجام داديد، از منوي Trace ، گزينة “Optimize System” را انتخاب كنيد. BootVis كامپيوتر را دوباره استارت مي كند و تلاش مي كند كه فايل هاي استارت باقيمانده را به عنوان مثال به واسطه عمل Defragement و هارد را مرتب و تنظيم كند.
توجه داشته باشيد كه اين فرايند فقط چند دقيقه وقت صرف مي كند و شما به هيچ وجه نبايد در طول بهينه سازي آن را قطع كنيد.
 

* سطح ترفند: پیشرفته
* در صورت داشتن سوال و یا مشکل پیرامون این ترفند، می‏توانید آن را در قسمت نظرات همین پست  مطرح کنید.
 *به پاس حرمت قلم و اندیشه، در صورت ذکر این ترفند منبع آن را نیز ذکر کنید. استفاده از این ترفند تنها با ذکر نام وب سایت: بیست کلیک و آدرس سایت:http://www.20click.loxblog.com مجاز است.




:: موضوعات مرتبط: ترفند ویندوز , ترفند ویندوز ایکس پی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1246
|
امتیاز مطلب : 165
|
تعداد امتیازدهندگان : 50
|
مجموع امتیاز : 50
تاریخ انتشار : 30 مهر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: